מה זה CRM ? פירוש המונח CRM היינו ניהול קשרי לקוחות (Customer Relationship Management) מערכות CRM הן מערכות ניהול קשרי לקוחות הקיימות בכל עסק, חברה או ארגון אשר מעוניין להיות במעקבובקשר מתמיד עם לקוחותיו הפוטנציאליים והקיימים ולרכז את כל המידע על לקוחות אלה, במאגר מידע אחד, יחיד, ומרכזי. במערכת CRM ניתן לשמור מידע רב ומגוון. החל מפרטי החברות, העסקים והספקים שהחברה נמצאת עימם בקשר,הלקוחות הפוטנציאליים אשר התעניינו במוצר, פרטי הלקוחות הקיימים, מסמכים, חוזים והצעות המחיר שהועברו ללקוחות ומצבן הנוכחי,מעקב אחר תקלות וקריאות שירות וקמפיין דואר אלקטרוני המפיץ דואר שיווקי אוטומטי לרשימות תפוצה. ניתן גם לסכם הזדמנויות מכירה ולהוציא דוחות וחתכי מידע על מצב החברה בזמן אמת ועוד מגוון רחב מאוד של אפשרויות. כל חברה בנויה על בסיס איתן בינה לבין לקוחותיה ובקשר צמוד מול לקוחות פוטנציאליים, המתעניינים במוצר שהיא מציעה. למרות זאת, ככל שהחברה גדלה, ניהול הקשר עם הלקוחות נעשה מסובך יותר ויותר.לא די בלהציע מוצר או שירות ולשמור קשר עם הלקוחות אלא ישנה קשת רחבה של אופנים בה הלקוח מטופל, למשל:חלוקה של הלקוחות בין אנשי הצוות או הצוותים ואף העברה של הלקוח מטיפול של נציג אחד לשני,תזכורות להמשך הטיפול ע"י פגישות, יצירת קשר טלפוני או שליחת דוא"ל והכל תוך תיעוד אוטומטי מלא של כל התהליך. הזמן בו חייבת החברה מערכת ניהול לקוחות, הוא הזמן בו ישנו איבוד מידע מרוב עומס מידע.הרגע בו אנשי המכירות מתייחסים לכל לקוח באופן דומה, ללא יכולת לצפות בהיסטורית הלקוח ולהתייחס בהתאם.כאשר הקשר עם הלקוחות מתחיל להיות רופף, עקב עומס לקוחות והטיפול בהםוקיים הצורך לרכז מידע על החברה בזמן אמת, ללא השקעה בשעות עבודה רבות וכל זאת כשהמערכת זמינה לא רק במשרד אלא מכל מקום בו יש חיבור לאינטרנט. כיום, מערכות CRM מוצעות בענן. עובדה אשר חוסכת מהלקוח את הקמת המערכת מקומית בחברה או בית העסק.באופן זה, ניתן פשוט להתחבר לאינטרנט ולהיכנס למערכת מדפדפן האינטרנט הסטנדרטי במחשב.למשל, חברת סופטוייזר, מציעה את מערכת SugarCRM , מערכת ניהול הלקוחות הבינלאומית השלישית בגודלה בעולם, בעברית, בענן וללא עלות. השימוש במערכת CRM , כמו SugarCRM, תורמת רבות לפרודוקטיביות הצוותים, דואגת שכל הלקוחות יהיו במעקב רציף ויעיל, חוסכת רבות בעלויות משאבים, ציוד וכח האדם וכל זאת בזמינות מלאה ומכל מקום. ← מערכת ניהול קשרי הלקוחות SugarCRM בעברית שאלות שחובה לשאול לפני הקמת מערכת CRM מקומית! →